lørdag 5. oktober 2013

Long time, no see!

Ja, jeg vet at det er lenge siden sist, men det er bedre sent enn aldri.

De siste ukene har gått med til skole og til å bli kjent med byen egentlig. Siden sist har jeg blitt kjent med en helt herlig gjeng! De er alle på utveksling som meg. Det er to italienere, tre finner, to norske (sara og ei til), ei fra Tyskland og Celia. Vi møttes gjennom områderepresentaten våres. Det første møtet var vi bare fire som møtte opp, meg, Celia, Malene(norsk) og Meemi fra Finnland, det begynte med at områderepresentanten våres var 25 minutter forsein så vi måtte vente ute i "kulda." Nå hu endelig kom dro vi for å få oss en kaffe, du kan jo si at førsteintrykket av J (vet ikke om jeg kan skive navnet henes) ikke var det beste, for det første var hu forsein, for det andre hadde hu ikke på seg BH(!!) og for det tredje var hu mer interresert i å bade i havet enn å snakke med oss. Inntrykket har vell ikke blitt bedre, hu er veldig vimsete osv. men det får bare være.



Her ser du hele folket bortsett fra Meemi, meg, Celia og Wilma.




Alt må dokumenteres "kremt, kremt"


På skolen jeg begynte på var det mye rot, første dagen viste de ikke hvem jeg var og hvorfor jeg var der så jeg måtte sitte i resepsjonen å vente i en time før de endelig skjønte at jeg skulle være en elev der (selvom jeg sa det, flere ganger.) Etter dette måtte vi nærmest krangle med skolen for å få et brev som jeg kunne vise til busselskapet for å få ett busskort. Helt idiotisk! det tok meg faktisk enuke å få det fikset..  Jeg kom også i en matteklasse hvor de ikke kan negative tall eller desimal tall, altså i en GCSE matteklasse. Jeg fant ut i ettertid at folka i den klassa ikke fikk nok poeng på GCSEén sin, og måtte ta den opp igjen, lettere sakt; de strøyk. Jeg snakket med skolen om det hadde et annet nivå (A level), men siden ingen valgte det var det ikke et tilbud lenger. Jeg kontaktet da J for og eventuelt sjekke ut andre skoler, dette tok tre uker. På mandagsom var, var jeg på intervju på Hove park skole og på tirsdag hadde jeg min første dag der. Jeg har nå kun A eller AS level, jeg har matte, fysikk, biologi og engelsk litteratur. På Hove park er sixth formén mye større enn på BACA, så det er flere elever og større muligheter til å få noen engelske venner. Jeg kjenner allerede noen på Hove Park, Malene som er norsk, Lu (Ludovica) som er Italiensk og Wilma som er finsk, så jeg har vært med de de siste dagene. Jeg har nå en time med buss for å komme meg til skolen, jeg må først ta en buss inn til byen også en til skolen min som ligger i Hove. Ettersom jeg nå tar bussen til Churchill Squeare hver dag blir det mye Starbucks (og shopping.) De siste dagene har jeg vært i byen etter skolen sammen med  Malene, Lu, Celia og Sara og vi har hatt det kjempekoselig!

Ikke det beste bildet, men her er den nye skolen min.

Vi har fått hilse på broren, søsteren og moren til Lydia, så skal vi snart møte broren til James og barna hans det blir spennende! Her i huset er det matvarehandling hver lørdag på et stort supermarked som heter ASDA. Neste helg skal jeg og Celia være med fordi Lydia og James skal lære oss noen av lekene de gjør der. En av de er å putte matvarer i andres kurv, en annen er å late som de har en enorm krangel midt i butikken! Det skal bli gøy å være med på! Neste lørdag skal vi på noe som heter Fright Night, det sier seg vell selv hva det er, men her er linken om du er nyskjerrig: http://www.thorpepark.com/frightnights/?gclid=CJX92q35_7kCFcTKtAodxRgAzg

Jeg må bare si at jeg er i ekstase! Jeg har nemmelig funnet en bok jeg har lett etter i ett år!! Den heter Heavier than heaven og er om Kurt Cobain. Jeg har også kjøpt en Nirvana LP, to Nirvana CDér, tre plakater (to av nirvana og en rolling stones) og to Green Day CDér. GOD I LOVE ENGLAND!

Da hadde jeg ikke noe mer å si for denne gang, jeg lover at det ikke blir SÅ lenge til neste gang! Det hadde fortsatt vært koselig om du la igjen en kommentar!

-Madeleine

Ps. Bildedryss lenger ned


Vi ble møtt av en lapp fra støvsugeren når vi komhjem fra byen forrige uke, hahaha.


Over ser du huset jeg bor i og huset sett fra andre siden av parken som ligger foran huset.


Meg og Celia på bursdagen min, koselig etter en hel dag med gym med KUN gutter!


4 kommentarer:

  1. Kjempekoselig å lese bloggen din! Jeg følger med:)

    SvarSlett
  2. Koselig å få en kommentar, så bra at noen leser hva jeg skriver! hahaha

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tenkte jeg skulle gjøre det oppmerksom på at du har lesere altså! så fortsett å legge ut ting! :D

      Slett