søndag 8. september 2013

Update!


Den femte og nest siste dagen på forbredelseskurset var en tur til Oxford (byen), der var vi på en eller annen skole. Inne på skolen ble faktisk deler av Harry Potter filmet (første filmen når du ser den derre trappa blandt annet.) Skolen er katolsk, så vi var også innom kappelet, detr var det utrolig fint! Etter det fikk vi shoppe litt før turen gikk tilbake til London. På kvelden var det egentlig en "adjø-fest" men det var ingen på gruppen vår som ville bli med på den. Vi fikk istedetfor med oss Ash (hihihi) for å se Wembley Stadium, vi fikk uheldigvis bare sett utsiden.. Etter å ha gått rundt Wembley fikk vi dra inn til London. Vi dro innom M&M´s butikken, LOVED IT! Vi kjøpte alle med oss en pysj derfra. Jeg og Sara kjøpte en i orange som det står delicious på, mens Mia og Kristin kjøpte en rød en som det står irresisteble på (teksten er på shortsen). Resten av kvelden gikk med til gomlimg av M&M´s og pakking,  lettere sagt det ble en sen og usunn kveld!
Den siste dagen sto vi opp rund åtte for å spise frokost, deretter gikk vi tilbake på rommene for å pakke ferdig. Alle bortsett fra meg, Sara og ei til dro med buss kl. 10.00, så vi ble værende igjen på campus "aleine" (UTEN ROM) til klokka var litt over tolv. Da tok vi undergrunnen (med mætt kofferter) sammen med Ash til togstajonen, og vidre derfra til Brighton.

Skolen vi var på, som jeg ikke husker navnet på for øyeblikket.


Harry Potter trappene!

Noen av de utrolig fine vinduene inne i kapellet på skolen. 





Meg og Sara på toget mot Brighton.


Vell fremme i Brighton ble jeg møtt av vertsforeldrene mine Lydia og James. Etter ca tre minutter fikk jeg kallenavnet Maddie, så det er hva jeg kommer til å gå under de neste ti måndene. Etter en kjapp tur hjemom for å lasse av koffertene mine gikk turen til Gatwick for å hente Celia vertssøsteren min. Etter å ha ventet i 30 spente minutter kom hun endelig ut av gaten, og vi var på tur hjem igjen. (veldig rart å kalle det hjem, men det er jo hjemmet mitt for de neste ti måndene.) Vi fikk en rundtur i huset, jeg har fått rom oppe, mens Celia har nede. (Bilder av rommet mitt kommer seinere) Vi fikk vite reglene våre som kun har med hunden å gjøre, fikk internettpassordet, også fikk vi pakke ut. Mens Lydia begynte på middagen tok James oss (meg og Celia) med ut på en kjøretur så vi fikk sett byen og til et supermarked så vi fikk kjøpt ekstra adaptere. Kvelden gikk med til å spille monopol (som jeg tapte..) og til å se på tv. 

Første morgen i Brighton begynte kl. 09.00 av at jeg våknet av meg selv. Etter ca en times tid var Celia og Lydia også oppe og klare for en ny dag. Vi dro inn til byen, hvor vi gikk litt rundt for å bli kjent (noe jeg trolig aldri vil bli) deretter gikk vi på Lydia og James´ favoritt café. Vi var også en tur innom The Pier hvor Lydia og Celia tok Boosteren, før vi dro hjem igjen fikset vi busspass for den kommende uka.  På ettermiddagen var det tid for darts som jeg også tapte(..) og middag. Vi grillet kyllingspyd og burgere, og det smakte himmelsk i forhold til hva jeg hadde spist uka før (pølsebrød med skinke og frokostblanding.) Lydia og James leide første sesong av Breaking Bad for å gjøre meg og Celia avhengige (noe de klarte), så det har vell egentlig vært "dagens avsluttning" hele uka.

Morgenidyll med Piggie.

Det offisielle starbucks bildet (wrappen var ikke god..)



The Brighton Eye.


Nydelig utsikt fra The Pier!


På dag "to" kjørte Lydia og James oss til byen slik at vi kunne gå litt rundt for oss selv for å bli kjent. Vi tenkte vi skulle finne Churchill Centre, som er kjøpesenteret her i byen. Vi begynte å gå, kjente oss igjen og tenkte at vi var kjempeflinke, men vi hadde gått i en stor sirkel og endte opp der vi begynte. Etter litt om og men fant vi endelig frem, det ble litt shopping før vi møtte Sara, etterfulgt av enda litt mer shopping. Sara fikk komme hit på middag, vi spiste pasta og ostekake (NAM!) deretter (lite overraskende) så vi på Breaking Bad. 

Så var det tirsdag, Celia´s første skoledag og dagen for Piggie´s operasjon. Piggie hadde en vorte/kvise over øyet og på benet som måtte fjernes pluss noen tenner som måtte trekkes. Når vi dro for å hente hu måtte vi vente en stund fordi hu hadde revet av bandasjen sin. Hu kom ut haltende pga. den bandasjerte foten og var ganske nær å kræsje i forskjellige ting et par ganger pga. øyelappen. (hun er i topp form nå)

På onsdag tok jeg og Celia bussen inn til Brigthon Marina og gikk på kino. Vi så på We´re the Millers, og den var faktisk veldig bra, anbefales! The Marina var som å være i en helt annen by, nesten som i sydligere strøk. Det var virkelig fint der, ikke at resten av Brighton er det, men på en annen måte.  
Så var det torsdag og på tide med det første møtet med Jacquline, områderepresentanten vår. Hu kom 20 minutter forseint hadde og ikke på seg BH, godt førsteintrykk! Det var fire av oss som hadde mulighet til å møte opp, Meg, Celia, ei finsk jente og den tredje norske jenta her i Brighton. Resten av dagen gikk med til (mer) shopping. 

Min første skoledag, hva jeg har gjort i helga og flere bilder kommer senere!

Hva jeg savner mest for øyeblikket: 

1. Grovt brød med salami
2. Å vite hvor jeg er til en hver tid.
3. Å ha lille Pia under dyna. 

- Madeleine

(PS. klokka er nå straks tolv, så det for unnskylde evt. skrivefeil!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar