tirsdag 27. august 2013

Hei, eller hello som det blir de neste ti månedene!

Nå har det faktisk skjedd, etter flere års ventetid sitter jeg faktisk i London, hvor jeg er på forbredelskurs. Vi bor på University of Westminster, som sier seg selv er et universitet. Vi er tre grupper totalt som bor her og er på forbredelseskurs. På gruppa mi er vi kun jenter, vi er fem norske, ei er tysk, ei er fra Nederland og sju fra Finnland.


Her ser du meg, Mia, Kristin, Kajsa og Sara på gaten rett før vi gikk inn på flyet.


To stykk pene jenter på "the common room" (meg og Mia)





Dag 1:

Jeg møtte fire spente nordmenn når jeg ankom Gardermoen, som alle skulle til England på utvekslingsår. Etter å ha hilst og snakket litt fant vi ut av vi er to som skal til Brighton, meg og Sara, og tre som skal til Birmingham, Mia, Kristin og Kajsa. Herlige jenter hele gjengen! Etter å ha surret litt på Gardermoen gikk turen til London. Vell fremme på Heathrow ble vi møtt av en ansatt i LSC (søster organisasjonen til sts). Om det er sånn standarden skal bli resten av året så kommer dette året til å bli supert, for Ash som han kalte hadde utseende på plass!
Etter en 15 minutter lang taxitur med en sjåfør med munndiare og gebrokken engelsk var vi fremme på campus.
Etter rundtur på campus var det på tide med middag, den var virkelig ikke noe å skryte av. På kvelden var det "gender swap" party, så jentene skulle kle seg ut som gutter og guttene som jenter. Jeg og Mia var flinke og kledde oss ut som gutter, men var de eneste.. Selvom det var få mennesker som faktisk møtte opp hadde vi en morsom kveld!




Dag 2:

Dagen idag begynte kl. 09.00 (08.00 hjemme....), vi hadde da vår første "skoletime" der ble vi litt kjent med hverandre, hadde forskjellige oppgaver osv. Etter lunsj gikk turen inn til London. Der var vi på London Eye, så Westminster Abbey og fikk gå litt rundt i gatene ved nasjonal galleriet.  I skrivende stund sitter jeg på "the common room" som er det eneste rommet på HELE campus vi har internett... så vi bruker omtrent hvert eneste ledige øyeblikk her.






Etersom det er tomannsrom deler jeg og Sara rom, Kristin og Mia deler og Kajsa deler rom med Emma fra Nederland. Alle rommene har to senger (som vi i norge ville ha kalt liggeunderlag) og bad med dusj og do. Jeg og Sara har vært så heldige at vi har fått rommet hvor dusjhodet ikke sitter fast på selve slangen (jippi), vannet skifter også mellom kaldt og varmt..

Men nå får jeg være litt sosial igjen, så snakkes snart!

-Madeleine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar