tirsdag 20. august 2013

Første innlegg

Jaja, da har jeg fått meg blogg (igjen). Ettersom jeg skal på utvekslingsår til England, tenkte jeg det ville bli lettere å skrive en blogg slik at alle kan følge med på meg her, og at jeg slipper og fortelle det samme om og om igjen. Jeg skal prøve og legge ut et nytt innlegg annenhver uke til en gang i måneden, men jeg lover ingen ting. som vennene mine sikkert vet er jeg EKSTREMT dårlig på og oppdatere blogger osv, men, men jeg får prøve mitt beste. 

Som jeg skrev tidligere skal jeg til England, nærmere bestemt til Brighton. Jeg skal bo hos et ungt par, de heter Lydia og James. De har ingen barn men en hund som heter Pig. I tillegg til meg skal en jente fra Frankrike bo hos dem, hun heter Celia. Vi har snakket litt sammen og det virker som vi er veldig like. Vi har lik musikksmak, og ser på de samme seriene, så det virker som at vi kommer til og bli gode venner. 


Her ser du Brighton, byen jeg skal bo i. Brighton ligger ca en time unna London med tog.

Jeg skal gå på en skole som heter Brighton Aldridge Community Academy (BACA), det virker som en veldig fin skole. Jeg tror enten at den er ny eller at den er pusset opp nylig, for den så virkelig moderne ut (ikke noe jeg er vant til.) Jeg hadde veldig lyst på uniform, men på skolen min "slipper" man det etter man er seksten år, istedet må jeg bruke "buisness clothes". Fordi jeg ikke vet hva som er "lovlig" å ha på seg og ikke venter jeg med innkjøp til jeg ankommer England, slik at jeg kan få litt hjelp av noen sm kan reglene. Jeg skal gå noe som kalles sixth form, det vil si at jeg kun skal ha seks fag. Jeg skal ha Engelsk, Engelsk litteratur, noe som minner om naturfag, matte, gym og administrasjon og ledelse. jeg kjenner det skal bli godt å "kun" ha seks fag, selv om det sikkert blir tøft med tanke på at alt vil foregå på Engelsk. 

  


Her ser du et bilde av skolen, om det er inngangen eller ikke vet jeg ikke, har også slengt med et bilde av skolens logo. 

Flere oppdateringer vil komme! Håper dere vil følge md på meg vidre, og legg gjerne igjen en kommentar eller to. 

-Madeleine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar